Emailový klient roundcube umožňuje nastavenie filtrovania prichádzajúcich správ. Pomocou filtra môžeme napríklad nastaviť, že správy obsahujúce v predmete frázu SPAM automaticky odstráni, alebo premiestni do koša.
Ak používate emailového klienta ako napríklad Outlook express, tak je potrebné, aby ste filter nastavili priamo na servery. Čiže na adrese mail.vasadomena.sk.
Krok č. 1
Prejdeme na stránku mail.vasadomena.sk
Krok č. 2
Prihlásime sa do schránky.
Krok č. 3
Vyberieme možnosť Nastavenia.
Krok č. 4
Z menu vyberieme Filtre.
Krok č. 5
Dáme pridať Nový filter.
Krok č. 6
Nastavíme akcie a pravidlá pre filtrovanie spamu. Každý si môže nastaviť pravidla podľa vlastného uváženia. V príklade je použité základné nastavenie pre presun všetkých emailov, ktoré budú mať v texte predmetu výraz SPAM.
Emailový klient roundcube automaticky označuje v názve predmetu podozrivú poštu výrazom SPAM, preto ju môžeme hneď odfiltrovať a presunúť do koša.
Rôzne priečinky, ako napríklad Spamový kôš, je možné vytvárať v Nastaveniach.